onsdag 3 juni 2009

Var tog motivationen vägen?

Idag hade jag upptaktsmöte inför D-uppsatsen som skall skrivas i höst och det jag känner nu är ångest. Stor villrådighet och prestationsångest, eftersom jag inte har någon aning om vad jag vill skriva om. Det ska ändå bli kul att skriva uppsats och jag har sommaren på mig att fundera över ett bra ämne.

Har ingen stor motivation att plugga nu. Bara 1,5 dagar kvar till tenta. Jag har läst under en stor del av förmiddagen och jag ska ägna resten av eftermiddagen åt att plugga. Det är dock svårt att koncentrera sig när tankarna hela tiden faller in på andra ämnen än upphandlingsrätt. Inte så konstigt kanske med tanke på hur fruktansvärt tråkigt ämnet låter. Det är dock något intressantare än vad namnet säger.

Jag borde äta någon form av lunch innan jag sätter fart med det sista rycket. Inte bra att jag ofta slarvar med maten. Jag är hungrig, men jag glömmer bort det. Jag borde blir mer närvarande i nuet och mindre tankspridd.

Inga kommentarer: