tisdag 9 juni 2009

Jag har för mycket fritid

Jag har alldeles för mycket fritid för tillfället. Det får mig att börja grubbla och fundera över saker som jag förträngt. Ibland känns det som om jag gör mig själv en björntjänst genom att tänka för mycket på saker och ting. En av de personer som jag pratat mest med under årens lopp brukade alltid säga till mig att inte fundera för mycket. Jag tror att hans råd stämmer till viss del men jag är övertygad om att funderande också har en nytta.

En annan sak som jag kom att tänka på idag var att man går vidare från all sorg men att den alltid finns kvar som ett ärr som ibland sticker till. Igår ringde jag min pappa som jag inte har så bra kontakt med längre och det kändes jobbigt innan men befriande efteråt. Jag hade ont i magen en timme innan jag ringde men när jag väl ringde var det precis som det alltid har varit och jag kände mig stolt över mig själv som faktiskt vågade. Vi pratade som vi gjorde förr och det kändes bra, ändå så kändes det så oändligt sorgligt efteråt. Men jag har insett att det är något jag måste leva med.

Jag ser trots allt positivt på framtiden. Jag är övertygad om att denna sommar kommer att bli bra även om det känns lite jobbigt just nu. Att skriva ner tankarna hjälper mig även om jag trots att jag skriver väldigt privat lämnar det som är för personligt utanför bloggen. Jag vill ändå dela med mig av en del av mina tankar, också de som är svåra. Därför skriver jag här om mitt liv som en slags terapi och för att jag tycker om att skriva. Jag tror att vetskapen om att någon kanske läser mina tankar gör att jag försöker att utveckla sättet jag skriver på. Jag kommer alltid att skriva för att få utlopp för min kreativitet och för att det är så mycket lättare att få vetskap om varför jag känner på ett visst sätt efter att jag skrivit ner tankarna.

Inga kommentarer: