torsdag 11 juni 2009

Sommarjobb i Båstad

Befinner mig hos mamma i regnigt Båstad. Idag hade jag min första introduktionsdag på mitt sommarjobb, vilket gick bra. Jag ska nog kunna komma och trivas där i sommar. Det verkar nämligen vara ett bra ålderdomshem med bra personal. Hemmet ligger dessutom mycket vackert och min avdelning har en trevlig trädgård. Det är skam att alla äldreboenden inte håller samma klass. Inväntar bara på att sommaren skall komma för vädret är allt bra trist nu med regn och ännu mer regn. Men det är mysigt att vara hos mamma med Karin. Får se om jag har samma inställning om några veckor, för det kan ju minst sagt bli lite påfrestande att bo tillsammans med sin syster på en ganska liten yta. Men jag och Karin håller sams nu för tiden så det ska nog gå bra.

Inga kommentarer: