söndag 5 juli 2009

Ärr som börjar försvinna

Jag läste en artikel om mobbning och plötsligt kände jag mig som mig själv för tio år sen när jag var en mobbad och osäker femtonåring. Jag tänkte efter och insåg att jag är precis samma person men så otroligt mycket starkare idag. Jag är 25 år och livet leker och mobbningen känns som något avlägset som hände i ett annat liv. Minnena från känslan att vara utanför kommer dock ibland tillbaka som ärr i själen. Ibland undrar jag om dessa själsliga ärr någonsin kommer att förvinna. Jag har en känsla av att de alltid kommer sitta kvar någonstans långt inom mig, men att de bleknar allt efter att åren går. Det känns otroligt skönt att man faktiskt går vidare från svåra saker i livet och att tiden läker en hel del om än inte alla sår.

Inga kommentarer: