torsdag 23 juli 2009

Energi

Idag på eftermiddagen efter jobbet hade jag så mycket energi. Var lite oväntat för jag kände mig som en levande död när jag jobbade, vilket kan bero på att det ibland blir oerhört segt när man arbetar på ett demensboende, speciellt när det regnar och man inte kan gå ut på promenad med de boende. Jag som sommarjobbare har inte heller något dokumentationsanvar så jag kan inte fördriva tiden på det sättet heller. Jag borde egentligen inte klaga över en lugn dag då vissa dagar är helt förskräckligt stressiga på jobbet så att man knappt hinner sätta sig ner och hämta andan. Energin efter jobbet i eftermiddgas ledde i alla fall till att jag städade hela lägenheten, tvättade en maskin samt gav mig ut på en språngtur. Det gick inte så bra att springa, var kvavt och duggade men det kändes ändå skönt. Jag tror att jag är på gång igen. Allt kommer att bli bra och jag kommer att ha så mycket att göra de kommande veckorna med jobb och tentaplugg att jag inte kommer att hinna grubbla.

I helgen blir det lite miljöombyte eftersom jag åker hem till Linköping. Jag är tillbaka i Båstad igen på måndag eftermiddag då det blir jobb igen i 2,5 vecka innan min sista termin på universitet börjar. Det känns både skrämmande och samtidigt fantastiskt skönt. Jag har ändå klarat av alla kurser hittils under fyra år på programmet förutom en liten grammatiktenta i franska som jag har gett mig katten på att klara av när den går upp som omtenta om tre veckor.

1 kommentar:

Unknown sa...

Du kan verkligen känna dig stolt över att du snart genomfört en krävande utbildning! Snart är du på målsnöret.

Mamma