torsdag 30 juli 2009

Blomlängtan


Jag tycker om blommor och fina växter men är för lat för att sköta om mina egna. Allt utom mina garderobsblommor dör hemma hos mig, mycket eftersom jag glömmer att vattna alternativt vattnar för mycket. Jag hade dock fantastiskt fina blommor innan jag åkte till Frankrike förra hösten men min syster, tillika blomvakt, mördade dem.

Igår var jag och mamma i en fantastisk handelsträdgård. Där fanns citrusträd och andra fantastiskt vackra växter. När jag kommer hem till min lägenhet igen om två veckor så ska jag köpa nya fina blommor. Jag ska verkligen fixa så det blir finare och hemtrevligare hemma hos mig. Just nu är det kaos och lite för opersonligt eftersom jag tänkt måla om i en evighet men inte kommit till skott. Jag väntar nog med ommålningen tills jag har råd med fin färg och har tid att fixa. Under tiden kan man ju lätt göra det snyggare genom att sätta upp snygga saker på väggarna och göra det lite mysigare med lite fina tyger och dylikt.

Inga kommentarer: