måndag 27 juli 2009

Att vara sig själv

Ibland önskar jag att jag kunde vara mig själv och inte tänka efter så mycket vad andra människor eventuellt skulle tycka om mig. Denna oro ger en känsla av osäkerhet och jag vet att människor uppfattar mig som ovanligt osäker ibland. Jag tror att osäkerheten beror på att jag har svårt att tycka om mig själv. För i många hänseenden är jag säker på vad jag vill men jag har svårt för att känna mig trygg med människor som inte känner mig fullt ut. Samtidigt är jag medveten om att jag släpper få så nära inpå livet att de verkligen lär känna mig. Det är också svårt för mig att känslomässigt inse att jag duger precis så som jag är. Logiskt sett vet att jag gör det.

Det är ändå något som fattas som hindrar mig att bli helt och fullt lycklig. Jag måste inse att det inte är mitt fel att allt i livet inte alltid blir så som jag hoppats på. Varför kan jag inte vara starkare i fler lägen? Jag vill verkligen vara en stark person men ibland känner jag mig som den lilla osäkra, ensamma och ledsna flickan jag en gång var. Jag undrar när bilden av mig själv istället kommer att präglas av den person jag är idag? För jag har aldrig blivit sviken av de jag släppt nära inpå livet och jag borde därför inte vara så rädd för vad andra personer ska tycka om mig. Jag ska försöka att tänka mer positivt om mig själv och fokusera på att vara närvarande i nuet så tror jag att det kommer att kännas bättre inombords.

Inga kommentarer: