fredag 31 juli 2009

kniven på strupen...

Jag måste plugga fransk grammatik men jag har aldrig känt mig så oinspirerad som nu. Jag vet att jag kan klara av tentan om jag studerar flitigt och jag måste klara av tentan eftersom jag vill kunna hämta ut min examen i januari. Egentligen tycker jag att språk är roligt och jag har inte särskilt svårt för det men jag är för lat för att få tummen ur och lära mig verbböjningar och glosor. Det ska det dock bli ändring på nu. Är ledig idag igen och efter att jag tagit ut syrrans hund på promenad så ska det pluggas. Det enda som hjälper mig är att ha kniven på strupen och en deadline. har jag det så är jag ambitiös och effektiv.

Har börjat räkna ner dagarna tills jag kommer hem. 1,5 vecka kvar nu att jobba och 2 veckor till tenta och efter det börjar skolan igen. Det regnar och det känns ändå som om sommaren börjar att ta slut så det ska bli skönt med vanlig vardag igen.

Inga kommentarer: