fredag 4 september 2009

Dag som började på fel sida men slutade rätt.

Den här dagen började på sämsta möjliga sätt. Jag kunde inte sova igår eftersom jag somnade klockan 11 med kläderna på och vaknade en timme senare och kunde inte somna om förrän sent. Jag försov mig imorse ,eller snoozade så jag inte hann med allt jag borde gjort. Frukost och dusch och sådant blev inte prioriterat. Cyklade till skolan med fettigt hår som jag satte upp i en knut som verkligen inte ville ligga rätt som det sällan gör när man har självlockigt hår som lever sitt eget liv. Köpte kaffe och macka i skolan och skulle skriva hemtenta med 2 kursare. Lägger ifrån mig mina glasögon och krossar nästan dessa när jag sätter ner datorn på glasögonen. Så går det när man inte är närvarande. Som tur var gick glasögonen att böja rätt. Hemtentan blev bra och jag kunde ändå koncentrera mig en del även om jag kände att mina kompisar jag skrev med tyckte att jag var för tankspridd.

Kvällen blev bra eftersom en powernap och dusch gjorde att jag blev människa igen. Träffade min far som jag inte träffat på länge och åt middag med honom, hans sambo och min syster med pojkvän på en grekisk restaurang. Var faktiskt trevligt. Världen är verkligen inte enbart svart eller vit och det man fruktar är ofta inte så hemskt som man tror. Det är det som gör livet så svårt men ändå roligt ibland. Visst känner jag mig ofta som världens mest osäkra och ensamma människa, men det är skönt att en dag som började så dåligt som denna faktiskt slutar bra. Jag gillar ändå mitt liv, bland annat för alla underbara personer jag har runt omkring mig.

Inga kommentarer: