tisdag 15 september 2009

Studieflykt.

Skatterätten måste vara den tråkigaste kursen jag läst, näst efter externredovisning.Idag så hängde jag inte alls med något heller på föreläsningen, fattade ingenting. Inte för att det är så svårt egentligen, men sövande med 8-föreläsning i kall mörk sal. Om man ser positivt så vet jag i alla fall att jag förmodligen inte vill jobba med skatterätt på en revisionsbyrå.

Borde egentligen börja läsa in mig på mitt uppsatsämne men ska klara av den tråkiga skatterätten med ett gott resultat också. Bara drygt en månad kvar till tenta som infaller med spexpremiär. Bra tajming, eller inte. Borde verkligen vara en flitig student nu. Jag bör även snart skriva ett bra CV och börja kolla den underbara arbetsmarknaden också. Framtidsångesten är här igen. När jag cyklade till universitet idag på morgonen så kändes det verkligen som att jag kommer att göra så i all evighet, men det är bara denna höst kvar. Har ingen som helst aning om vad som väntar i vår, men det ska bli skönt att vara klar med skolan. Har gått i skolan väldigt länge nu och det är verkligen dags att göra något annat.

Inga kommentarer: