tisdag 15 september 2009

Skånetrafiken/Sj suger.

Jag har skickat in en reklamation till Skånetrafiken för nästan en månad sen, men inte fått något svar eller pengar tillbaka. Dåligt, ska man behöva ringa och mejla för att saker ska gå rätt till? Efter mångt och mycket sökande fick jag reda på att det var det företaget jag skulle reklamera när jag blev tio timmar sen på grund av en försenad ersättningsbuss för en sträcka som Öresundståg ansvarar för, vilket gjorde att jag missade mina anslutande SJ-tåg.

Jag trodde ju i min enfald att det var SJ som jag skulle reklamera till eftersom jag köpte en resplusbiljett på deras hemsida. Efter fyra samtal varav ett till Danmark som SJ:s kundtjänst hänvisade mig till kom jag slutligen fram till Skånetrafiken efter lång telefonkö när jag satt strandsatt i Halmstad och inga mer tåg gick på kvällen hem till Linköping. Fick hjälp av världens bästa M att köpa en Swebusbiljett så hem kom jag den natten i alla fall för drygt en månad sen. Jag blir så trött. Jag tycker åtminstone att de kunde höra av sig till mig och sätta in mina pengar för Swebussbiljetten på mitt konto jag angivit.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Anna!

Bra att du reklamerade, men dåligt av Skånetrafiken. Ring dem! Eller kontakta informationsvdelningen.
KLart du ska ha pengar tillbaka och gärna någon slags "plåster på såren" ersättning också. Kram från Mamma.

Anna sa...

hej mamma! Du har kommit på hur man kommenterar, vad skoj. ja, jag ringer imorgon. Tror nästan det blir Swebus ner till skåne i jul, synd inte bussen tar hund....

Anna sa...

överdrev lite med att jag blev tio timmar sen, men lite krydda behövs för att poängtera något viktigt.

Unknown sa...

Det gjorde du rätt i. Ibland får man ta i lite extra...:)
Hoppas de hört av sig nu.
Kram.